Tuesday, January 27, 2009

Hari-hari membosankan...

Sekolah aku akan renovate start akhir thn ni.yg boringnya,thn dpn skolah ni akan jd sempit.byk kelas nk kna roboh tmasuk makmal,kantin n bilik guru.sblm ni ngajar f1 n f2,nnt kna ngajar f3 plak sbb separuh dr f3 kna skola ptg.yg x bestnya,f3 ptg bdknya yg hardcore2.’meriah’ sungguh duniaku dicni nnt krn akan ‘bersilat’ hari2 dalam kelas.dhla tu,ngadap muka malaun yg akn bgelar suami thn dpn.meriahlah hdp dia sbb dh bjaya mengecewakn hdp org lain!!argh!!!!!!!!!!! Lg 1,hari tu ada ura2 skola aku menang skola cemerlang peringkat negeri n akan terima dlm rm80000 sbg imbuhan.gru2 akan menikmati pelancongan samada ke kuching,langkawi atau tmn negara.selain drp tu,setiap seorg akan terima rm300 slps raya.tp,hanya tinggal janji manis.bos aku muka kelat je sjk imbuhan yang diuar2kan dibatalkan.aku lg la,mati2 ingt dpt rm300 (aku tak kisah pun kalau tak dapat pergi jln2),tp frust menonggeng sbb aku dh ter’over’ budget masa raya hari tu.ceh seribu kali ceh..skang aku tgh kempis giler tp msh ttp maintain bergaya…(poyo je bunyinya!!).hari ini aku dlm kebosanan melampau.smlm ingtkan nak gi keja pakai baju sukan sbb nak trainning bdk netball that will be on match this friday until sunday at jb (satu lagi kepoyoan hdpku dmana masa tu rakan2 seguruan mungkin sdg enak bergolek atas katil tp aku akan ‘bergolek2′ atas padang!) bgn2 tgk luar tingkap hjn lebat.sah akan mendung sepjg hari.so,aku pun cpt2 gosok baju kebaya aku yg vogue tu.alahai!!! nasibla ada satu je seterika yg boleh diharapkan kat umah ni.kalau tak dah lama aku buang dlm tong jamban.apataknya,pg ini seterika separuh tak guna ni dah membakar baju aku dgn hati aku skali! aku sdg menaip ni,cgu2 yang cuba berlawak dgn aku skang ni hanya menerima jelingan ‘manja’ dr aku krn sesungguhnya aku betul2 takde mood hari ini! sakit perut lak tu! tapi bila fikir2 blk dalam jamban sebentar tadi,apalah sangat kebosanan aku itu…itu semua dugaan dari Allah Taala.Maknanya Dia masih sayangkan aku,so bagi peringatan spy aku tak alpa.lagila,dugaannya takde la sebesar org2 yang tinggal kat palestin,pakistan,iraq,indonesia etc…Alhamdulillah!

No comments:

Post a Comment